Waarheidsvinding bij klachten en bezwaren

 

Bent u lid van een bezwaren- of klachtencommissie van uw beroepsvereniging, organisatie of koepel en u worstelt met het vinden van de waarheid achter een klacht of bezwaar, dan kan Halkes Detective Service (HDS) u daarbij helpen. In de praktijk blijkt namelijk vaak dat leden van deze commissies eerder professionals zijn die goed zijn in hun vak, dan dat zij bedreven zijn in waarheidsvinding.

 

Taken bij klachten- en bezwaarprocedures

HDS kan u bij een bezwaar- of klachtenprocedures assisteren door onderstaande taken voor u of met u uit te voeren:

  • analyse van documenten en schriftelijke verklaringen
  • voorbereiding van interviews en hoorzittingen
  • het uitvoeren van interviews
  • het stellen van aanvullende vragen bij hoorzittingen
  • het opmaken van de verslagen van interviews en hoorzittingen
  • het uitvoeren van aanvullend onderzoek
  • analyse van de onderzoeksresultaten
  • het schrijven van onderzoeksrapporten

HDS heeft met deze ondersteuning inmiddels ervaring opgedaan bij klachtenonderzoeken in de zorg en in het onderwijs.

 

Acceptatie van uitspraken

Met hulp van HDS kan uw commissie mogelijk een beter onderbouwde en duidelijker beslissing nemen. Dat draagt bij aan de acceptatie van uw uitspraak door alle betrokken partijen.

Wilt u met hulp van HDS de kwaliteit van de uitspraak van uw commissie verbeteren, dan kunt u een afspraak maken voor een gratis kennismakingsgesprek.